Postadress
Åsögatan 200 A
116 32 Stockholm
Sverige

Arbetslokal
Alsnögatan 3
Stockholm

Namn *
Namn
           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

pic2.png

Pressröster

Pressröster

 

 
 

I Granits kroppsmedvetna regi agerar alla de unga aktörerna med den visuella kraft som säger mer än många repliker.

"Det finns i Michaela Granits orädda iscensättning en beundransvärd bredd i uttrycksmedlen. Genomtänkt och väl artikulerat blir helheten tät och sinnlig och föreställningen når med full kraft sin publik, en yngre såväl som en äldre."

Ingvar Engven, Falu Kuriren


"Memory – en teater i tidens tecken, fängslade en hel publik på Storsjöteatern i fredagskväll. Det är Riksteatern som är ute på en riksomfattande turné med denna tankeväckande och nydanande föreställning. En föreställning där även de som inte befinner sig på samhällets botten kunde känna igen sig."

Föreställningen bjuder på ett potpourri av musik, dans och lysande agerande. Med hjälp av mängder av olika uttryckssätt söker skådespelarna förmedla en otäckt realistisk stämning, en verklighet som vi inte vill ska vara sann. Tankarna far till andra mardrömsskildringar av samhället, som till exempel Trainspotting.

Erika Hallhagen, Östersunds-Posten


Det ligger en utmaning i att låta teatern och dess scenspråk nå nya grupper av människor. Ungdomarna är en sådan grupp där teatern idag i konkurrens med all bild- och ljudmedia har haft svårt att finna sin plats. Det är då inte heller konstigt att man som regissör lockas till djärva gränsöverskridande grepp.

Riksteaterns ungdomsmusical Memory i regi av den unga regissören Michaela Granit är ett slående exempel på just detta, när hon skapat en utlevelsefull mix av dans, musik, sång och skådespeleri.

Det finns också en tung rå puls i uppsättningen som gästade Umeå i helgen och som både förför och som skapar spänning. Med musikerna som en del i scenografin och med två slagverkare drivs en hetsig stämning upp, där också ljussättning och koreografi bidrar med sin beskärda del.

Anders Pauser, Västerbottens-Kuriren


Visslingar, skratt och applåder från främst ungdomar kom allt tätare under pjäsens gång.

Jörgen Knutsson, Örnsköldsviks Allehanda